۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۰۶

مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان:

نیروگاه نکا تقویت شود/ اجرای پروژه های برق منطقه ای

نیروگاه نکا تقویت شود/ اجرای پروژه های برق منطقه ای

ساری- مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان با اشاره به اینکه میزان مصرف انرژی در زمان پیک بیش از تولید آن است، تقویت نیروگاه نکا را برای تامین نیازها لازم دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش موسوی تاکامی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز عملیاتی اجرایی ۴۰ پروژه برق استان با اظهار اینکه گلستان و مازندران هشت درصد مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: این در حالی که پنج درصد مشترکان کشور در این مناطق وجود دارد.

وی میزان انرژی وارده به استان‌های مازندران و گلستان را ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت است، گفت: سه هزار مگاوات برق در نیروگاه‌های استان و هزار و ۶۷۰ مگاوات نیز از نیروگاه‌های کشور تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: از شرکت‌های همجوار در استان‌های مختلف دو هزار و ۵۰۵ میلیون کیلووات ساعت واردات برق دارد اما بیش از چهار هزار میلیون کیلووات ساعت صادرات داریم و میزان تولید انرژی بیش از مصرف ما است.

موسوی یادآور شد: میزان مصرف برق در پیک بیش از تولید است که مدیریت آن الزامی است و ۱۰ هزار میلیون کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه نکا تولید می‌شود و ضرورت تقویت آن الزامی به نظر می‌رسد.

مدیرعامل نیروگاه برق مازندران و گلستان با اشاره به تبادل برق با ترکمنستان اظهار داشت: امیدواریم برق بیشتری از این کشور دریافت و به ترکیه صادر کنیم.

وی میزان انرژی تحویلی به صنایع را ۷۹۳ کیلووات ساعت ذکر کرد و افزود: نسبت به سال‌های گذشته انرژی تحویلی به صنایع بیشتر بوده است و در عین حال آنها را به مصرف در شب و تغییر ساعت کار سوق دادیم.

وی تصریح کرد: نیروگاه سرخ رود محمودآباد در پروسه احداث است و بلوک ترکیبی نیروگاه نکا نیز آغاز شده است و همچنین سایت ۱۵۰ مگاواتی در ساری در دستور کار قرار دارد.

موسوی تاکامی با اشاره به اجرای پروژه‌های مختلف برق در دهه فجر افزود: عملیات اجرایی ۴۰ پروژه در استان آغاز می‌شود.

کد خبر 5704281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha